فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

دستور مفتی آل سعود در باره روز عاشورا

 

 

 

در روايت ها آمده که بني أميه بعد از به شهادت رساندن حضرت امام حسين عليه السلام که نوه پيامبر اکرم اسلام (ص) بود، به نشانه شادي روز عاشورا را روزه مي گرفتند.

در همين حال "عبدالعزيز آل الشيخ" مفتي اعظم وهابي ها در عربستان سعودي نيز طي اظهاراتي پيروانش را به روزه گرفتن در روز عاشوراي امسال دعوت کرد.

آل الشيخ که از نوادگان عبدالوهاب موسس فرقه وهابیت است در مسجد "ترکي بن عبدالله" در مرکز رياض پايتخت سعودي سخن مي گفت، براي ترغيب هوادارانش به روزه گرفتن در روز عاشورا، به دروغ گفت: پيامبر نيز روز عاشورا روزه مي گرفت.

گفتني است پيروي مفتي وهابي آل سعود از بني أميه نشان دهنده نزديکي تفکر و اعتقادات آنها به يکديگر است.

قابل ذکر است، در حديث شريفي در کتاب "سنن ترمذي" از حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه و آله و سلم آمده:"أن رسول الله صلى الله عليه وسلم، أخذ بيد حسن وحسين فقال: من أحبني وأحب هذين وأباهما وأمهما، کان معي في درجتي يوم القيامة" "رسول الله صلي الله عليه و سلم دست حسن و حسين را گرفت و گفت: هر کس من و اين دو و پدر و مادرشان را دوست داشته باشد، در قيامت در کنار من خواهد بود.

از سوي ديگر در کتاب "مستدرک صحيحين" که از ديگر کتب اهل سنت به شمار مي رود، آمده: "عن سلمان قال: دخلت على أم سلمة وهي تبکي، فقلت: ما يبکيک؟.. قالت: رأيت رسول الله في المنام يبکي، وعلى رأسه ولحيته التراب، فقلت: ما لک يا رسول الله؟.. قال: شهدت قتل الحسين آنفا" "سلمان گفت: بر أم سلمه وارد شدم و ديدم که گريه مي کند، گفتم: چه چيزي تو را به گريه انداخت؟.. گفت: رسول الله را در خواب ديدم که گريه مي کرد، و سر و محاسنش خاکي بود، گفتم: چه اتفاقي برايتان افتاده اي رسول الله؟.. گفت: صحنه قتل حسين در آينده را ديدم".



تاریخ: جمعه 24 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط قناد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 1502
بازدید کل : 40566
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير